Právní poradna
 • Pacienti se často ptají

Jak postupovat v případě pochybení lékaře

Máte-li pochybnosti o postupu lékaře či vhodnosti a účinnosti předepsané léčby, přičemž lékař všechny vaše výtky odmítá, nemávejte nad tím rukou. Jednejte. Poradíme vám, jak v těchto případech postupovat.

Zprvu je dobré požádat lékaře o náhled do zdravotní dokumentace, která se jeho léčby týká. „Ze zákona má každý právo do dokumentu jak nahlédnout, tak si z něj vytvořit kopie či výpis,“ radí Barbora Pospíšilová, ředitelka úseku likvidace škod v Pojišťovně právní ochrany D.A.S.

Pokud si výpis či kopii zdravotní dokumentace nepořídíte sami na místě vlastními prostředky, pak by vám je měl standardně poskytnout poskytovatel zdravotních služeb, tedy lékař, a to do 30 dnů od data obdržení vaší žádosti. Tato služba může být ze strany poskytovatele zdravotních služeb zpoplatněna.

Když budete mít u sebe zdravotní dokumentaci, obraťte se na jiného odborníka a s ním proberte kroky vašeho lékaře. Názor druhého odborníka vám pomůže zjistit, zda je vše řádně zaznamenáno a zda byl léčebný postup zvolen úměrně vašemu stavu.

Potřebujete se poradit? Zeptejte se v bezplatné právní poradně.
Položit dotaz

Nenašli jste odpověď na váš dotaz?

Zeptejte se online, odpověď vám přijde emailem.

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Aenean commodo ligula eget dolor. Aenean massa. Cum sociis natoque penatibus et magnis dis parturient montes, nascetur ridiculus mus. Donec quam felis, ultricies nec, pellentesque eu, pretium quis, sem. Nulla consequat massa quis enim. Donec pede justo, fringilla vel, aliquet nec, vulputate eget, arcu. In enim justo, rhoncus ut, imperdiet a, venenatis vitae, justo. Nullam dictum felis eu pede mollis pretium. Integer tincidunt. Cras dapibus. Vivamus elementum semper nisi. Aenean vulputate eleifend tellus.

Položení dotazu
Databáze lékařů

Vstupte do průvodce ordinacemi

Staňte se součástí nezávislé a objektivní databáze lékařů a získejte skutečný kontakt se svými pacienty.
Chci se připojit